Melkio mokyklos dienotvarkėje stengiamės darniai paskirstyti dėmesį fiziniam, protiniam, kūrybiniam ir jausminiam ugdymui, atsižvelgdami į vaikų raidos etapus ir asmenines savybes.
Beveik kiekvienas rytas prasideda bendru pasisveikinimu lauke, mankšta ir bėgimu. Pirmų ir antrų klasių mokiniai kartu su mokytojais bėga pusantro kilometro, trečių-ketvirtų klasių – tris kilometrus, penktų ir vyresni – keturis. Tokie atstumai pasirinkti stebint vaikų savijautą ir ieškant tinkamiausio krūvio, leidžiančio ugdytis fizinę ištvermę ir komandiškumą.
Ne visiems šis atstumas lengvai įkandamas - tenka atrasti savyje jėgų ir valios. Gerai, kad draugai palaiko. Mokytojai pastebi, kad dienos pradėjimas bėgimu palankiai veikia visas keturias ugdymo sritis: fizinę, protinę, kūrybinę ir jausminę. Tai patvirtina ir moksliniai tyrimai - savijauta visapusiškai veikiama ne tik iš karto, bet turi ir ilgalaikes pasekmes.
Pagal: https://runrepeat.com/what-running-does-to-your-body
- pakyla nuotaika,
- visos kūno sistemos suderinamos,
- atpalaiduojamas protas.
- kūnas tampa tvirtesnis ir stangresnis,
- žmogus yra pakilios nuotaikos,
- atrodo gerai.
Bet kurią dieną bėgime kartu dalyvauti kviečiami ir mokinių tėveliai.
Savo įspūdžiais dalinasi trečioko Vakario mama Agnė:
„Pastebiu, kai Vakaris bėgioja, jo ištvermė labai stiprėja. Ne tik fiziškai, manau, kad jo charakteryje tai irgi matyti. Bėgant nuolat kvėpuoja grynu oru ir tai daro gamtoje, ne kažkur palei gatves asfaltuotas, bet miške. Tai susiliejimas su gamta. O dar ir puikios tradicijos – vaikai kasdien su savo išsirinktu augaliuku pasikalba. Be to, tai bendrystė – vienu metu visi bėga, daro tą patį. Viskas kartu - mankšta, judrūs žaidimai, bėgimas, - kai aš pati bėgau – tai fantastiška, kažkas tokio nerealaus. Tik pliusus matau.“
Toliau pateikiame mamos Rasos praktinius patarimus dėl vaikų bėgimo batų ir rūbų.