Mokomės vieni iš kitų
Mokyklos idėja paremta bendradarbiavimo principu, mokiniai kartu yra mokyklos bendrakūrėjai ir nuolat mokosi kurti ir gyventi drauge.
Nuoširdumas (atvirumas) - mokytojo šiltas ryšys su mokiniais, atvirumo akmenėlis, skatinimas nebijoti klaidų, nes klaida - tai galimybė augti, tobulėti, probleminių situacijų sprendimas -išklausomos visos pusės, leidžiama pasisakyti nepertraukiant, visų jausmų pripažinimas. Drąsa - vaikų savarankiškas išvykų organizavimas su mokytojo pagalba, savivalda (mokinių susirinkimas svarbiais mokyklai klausimais), projektų pristatymas, pusmetinis įsivertinimas. Išmintis - situacijų nagrinėjimas ryto rate arba savivaldos metu, gebėjimas įvertinti skirtingus požiūrius, prasmingų tekstų skaitymas, analizė.
Atjauta - augalų stebėjimas, atsodinimas, paguoda kenčiančiam, vyresnio sesės ir brolio žaidimas. Pagarba - pasisveikinimas; maisto palaiminimas, budintieji, pagarbos ratas. Atsakomybė - metų darbas, budintieji, pusmetiniai įsivertinimai, namų darbai. Savarankiškumas - susitvarkymas savo buities (indų išsiplovimas, spintelės susitvarkymas, maisto dalinimas), vaikai praveda kai kurias pamokas, mankštą, organizuoja savivaldą – vaikai kelia ir nagrinėja rūpimus klausimus, metų darbas - mokinys su mokytojo pagalba sugalvoja metų darbo projektą ir jį vykdo, pasirenka mokytoją kaip mentorių, į kurį gali kreiptis, patys išsikelia sau pusmečio, mėnesio tikslus.
Tikslo siekimas - metų darbas, pusmetiniai tikslai (akademiniai, jausminiai, fiziniai). Kūrybingumas - laisvė pasirinkti, kaip kursiu ir pristatysiu savo darbą, Kalėdinio spektaklio kūrimas -scenarijų kuria ir spektaklį stato patys vaikai, mokytojai tik palaiko tvarką ir padeda, kai to reikia. Vaikas skatinamas ieškoti įvairių atsakymų, sprendimo būdų. Gebėjimas kurti komandoje - budėjimas, orientacinis žinių patikrinimas, komandinės užduotys, ugdomas gebėjimas būti įvairiuose vaidmenyse -prisiimančio atsakomybę už sprendimo priėmimą, vykdančio tai, kam pritarta, net jei pats tam nepritari.
Mokykloje veiklos yra integruotos, nagrinėjamas temas apžvelgiame įvairiais aspektais.
![Image](https://melkiomokykla.lt/images/logos/ikona_ugdymoprincipai-1.png)
Mokyklos dienotvarkėje stengiamės darniai paskirstyti dėmesį fiziniam, protiniam, kūrybiniam ir jausminiam ugdymui atsižvelgdami į vaikų raidos etapus ir asmenines savybes.
![Image](https://melkiomokykla.lt/images/posts/ugdymop.jpg)
Kasdienis bėgimas ir maudynės, mankšta, žaidimai, Aikido, grūdinimasis.
Integruotos į pagrindines pamokas, muzika, šokis, dailė, amatai, teatras.
Akademinės pamokos, pusmečio žinių įsivertinimai, orientacinis – mėnesio žinių patikrinimas, praktinės veiklos, projektai, namų darbai.