Melkio mokykloje matematikos mokoma remiantis valstybine programa. Po lietuvių kalbos - tai daugiausiai pamokų laiko užimanti disciplina. Dėl ko tiek daug matematikos mokomasi mokykloje, atsako mokiniai:
Aš padariau išvadą, kad matematikos reikalinga daug, nes reikia eurus suskaičiuoti ir kad galėtum įstoti į universitetą.
Šeštokė Luna teigia: "Matematika labiausiai pravers,
kai statysiu namą ir teks apskaičiuoti, kiek reikės statybinių medžiagų; taip pat kai savo sklype norėsiu sutalpinti pastatus, augalus, daržą."
Kiekvienas mokytojas Melkio mokykloje skiria laiko asmeniniam vaiko gebėjimų tyrinėjimui. Tai padaryti įmanoma, nes klasėse mokosi nuo 5 iki 10 mokinių. Atsižvelgdami į asmeninius poreikius bei remdamiesi valstybine mokymosi programa, mokytojai kelia sau ir klasei mokymosi tikslus.
1
Norima įgalinti mokinius visų pirma patiems ieškoti atsakymų.
2
Patiems atsakymo neradus, mokiniai skatinami ieškoti bendraklasių pagalbos.
3
Siekiama, kad vaikai kreiptųsi į mokytoją tik tuomet, kai bendraklasiai nebegali padėti.
Aurimui ir kolegai, taip pat penktos ir šeštos klasės mokytojui Deividui, labiau priimtina mentoriaus nei mokytojo sąvoka.
Mokytojai pastebi, jog nėra vaiko, kuris būtų negabus matematikai. Deividas ir Vaidutė sutinka, kad gali būti skirtingas mokymosi tempas, gylis, motyvacija mokytis ir net, jei viena tema sudėtingiau įveikiama, kitoje konkretus vaikas gali jaustis tvirtai.
Mokytojai pastebi, jog nėra vaiko, kuris būtų negabus matematikai. Deividas ir Vaidutė sutinka, kad gali būti skirtingas mokymosi tempas, gylis, motyvacija mokytis ir net, jei viena tema sudėtingiau įveikiama, kitoje konkretus vaikas gali jaustis tvirtai.
Pirmokų ir antrokų mokytojas Danas santykį su vaiku taip pat įvardija kaip svarbiausią sudedamąją dalį veiksmingam mokymuisi. Danas taip pat pastebi, jog matematikos pamokos yra bendras vyksmas, kuriame dalyvauja mokytojai ir mokiniai. Kaip ir kiekviena veikla, tai yra galimybė kurti santykį su vaikais, įtvirtinti bendravimo taisykles, padėti augti vaiko asmenybei, atliepiant pagalbos poreikį.
Dalis matematikos mokymosi laiko skiriama
PROTĄ LAVINANTIEMS ŽAIDIMAMS
Mokytojai pastebi, jog mokytis matematikos, įtvirtinti žinias per žaidimus, yra kur kas įdomiau, o informacija, gaunama interaktyviu būdu, lengviau pasilieka atmintyje.
Visi Melkio mokyklos mokytojai sutaria, kad svarbu:
- ieškoti kuo įvairesnių mokymo formų,
- sužaidybinti mokymosi eigą,
- kuo daugiau temų perkelti už sąsiuvinio ribų,
- parodyti praktinį matematikos mokslo pritaikymą.
Pavyzdžiui:Pavyzdžiui:Pavyzdžiui:
Praktinis matematikos pritaikymas svarbus mokymosi motyvacijai stiprinti. Siekiama, kad tokio pobūdžio mokymas būtų kuo didesė mokymosi dalis Melkio mokykloje.
Kiti Melkio mokyklos straipsniai